15.03.2013

10 bøker jeg vil lese - brune omslag

Brunt minner meg  om gamle, gulnede fotografier - som igjen minner meg om mine besteforeldre, om somrene når jeg var liten, om små og store smil. Kort fortalt minner dette meg om gode minner. Og sjokolade! ;) Men som alle ulike assosiasjoner man kan få av å høre et ord eller se et bilde, så finnes det helt sikkert mange ulike historier pakket inn i brune omslag. Alt fra god, gamle klassikere (som jeg stadig får dårlig samvittighet for ikke å ha lest) til  korte noveller, historier fra et annet kontinent og historier fra hverdagen. Dette er ihvertfall noen av bøkene med brune omslag på min lese-liste:





1) En god kvinnes kjærlighet av Alice Munro
2) Attråens rett av André Brink
3) Det fine som flyter forbi av Ida Løkås
4) Reisen hjem av Lori Lansens
5) Pride and prejudice av Jane Austen
6) De som skåner oss av Jenna Blum
7) Kjærlighetens egenartede hukommelse av Aminatta Forna
8) Du kan sove her av Heidi Marie Kriznik
9) Til siste åndedrag av Anne Swärd
10) Kvinnen i den lille gondolen av Line Baugstø


Har du lest noen av disse? 
Hva syntes du i så fall om de(n)?

Se også:
Bøker med hvite omslag
Bøker med svarte omslag

3 kommentarer:

Mari sa...

Jeg har ikke lest noen av bøkene, men jeg har lest et par noveller av Alice Monroe som virkelig falt i smak :)

Det var mange flotte omslag du har funnet frem til :)

Groskro sa...

Mange fine omslag, og jeg har leste "Reisen hjem". En bok jeg rett og slett falt for, for den var fin :)

Anette sa...

Så flott collage! Jeg har lest "Reisen hjem" og "Det fine som flyter forbi". Resten ble gode lesetips for mitt vedkommende :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...